KARABURUN VE MUHTEŞEM KOYLARI

DOLUNGAZ ŞİRİNBABA KAMP ALANI

Foça’dan çıkınca yaklaşık 2.5-3 saat sonra ulaşabileceğiniz Karaburun’da hala bakir kalabilmiş çok güzel bir koy olan Dolungaz’a geldik. Google haritalarda Dolungaz Kamp alanı ve Şirin Baba Kamp alanı olarak 2 adet kamp alanı görünüyor. Fakat buraya geldiğimizde öğrendik ki ikisi de aynı kamp alanıymış.

Kamp alanının adı da Şirin Baba kamp alanıymış. Geceliği kişi başı 50 TL istediler ve kesinlikle pazarlıkta kabul etmiyorlar. Buraya baya geç bir saatte geldiğimiz ve başka yer de aramak istemediğimiz için burada kalmak zorunda kaldık. Zorunda kaldık diyoruz çünkü mecbur olmasaydık buraya kesinlikle o parayı vermezdik. Çünkü tesisin size sağladığı özel bir imkan yok. Elektrik sadece ortak alanda var. Telefonunuzu şarj etmek isterseniz ortak alana gitmeniz gerekiyor. Bizi en memnun etmeyen şey çalışanların iletişimleriydi. Yakınlarda başka bir kamp alanının olmaması nedeniyle tavırları kalırsanız kalın kalmazsanız siz bilirsiniz tarzındaydı. Fazlasıyla iticiydi.

Eğer buraya gelirseniz biraz erkenden gelip çevrede kalınacak yer araştırıp ücretsiz kalmak daha mantıklı. Sorduk Jandarma bu taraflara çok nadir uğruyormuş. Bize sorarsanız buraya hiç para vermeyin. Haberiniz olsun.

KARABURUN İSKELESİ

Karaburun’a gelmişken uğramadan dönmemeniz gereken Karaburun iskelesi deniz kenarı boyunca balıkçı tekneleri, kafe ve tatlı mı tatlı restoranlarıyla sizi adeta cezbediyor. Restoran ve kafelerin fiyatları da gayet makul olan bu yerde akşam güzel bir yemek yiyerek keyifli vakit geçirebilirsiniz.

Karaburun size koylarında harika yüzme rotaları sunduğu gibi sualtı güzelliklerini de sunmaktadır. Bu yüzden Karaburun Dalış yapmak isteyenlerinde uğrak noktasıdır. İskelede yürürken görebileceğiniz dalış okullarından detaylı bilgileri öğrenip tatiliniz daha da keyifli hale getirebilirsiniz.

DOLUNGAZ KOYU

Kaldığımız kamp alanının hemen altında bulunan Karaburun’un en bakir kalmış koyudur. Denizi muhteşem turkuaz rengine sahip çok berrak ve temizdi. Eğer bir şnorkel yardımıyla sualtına bakarsanız balıklarla beraber yüzdüğünüzü  göreceksiniz. Bu koy oldukça büyük olduğu için kendinize herkesten uzak bir köşe bulabilirsiniz. Koyun bizim için tek sıkıntılı kısmı denizin dibinin kayalıklarla dolu olmasıydı. Bu yüzden mutlaka deniz ayakkabı giymeniz gerekiyor.

BODRUM PLAJI

Uzun bir sahil şeridine sahip olan Bodrum plajı bu nedenle yaz aylarında oldukça kalabalık oluyor. Plajın hemen üst tarafında bulunan kafeterya ve restoranlarda da sıcaktan bunaldığınızda gidebileceğiniz çok sayıda alternatif bulunuyor.

İNCİRLİKOY (AKVARYUM) PLAJI

Mavi bayraklı bir plaj olan İncirlikoy (Akvaryum)  plajı isminden de anlayabileceğiniz gibi temizliğinin yanında size sualtı güzelliklerini de sunmaktadır. Girişi ücretsiz olan plajda ister havlunuzu serip oturabilir isterseniz işletmeden şezlong kiralayabilirsiniz. Ama biz en çok plajın üst tarafındaki çimlendirilmiş alanı beğendik. Çimlerin üzerinde gölge bir alanda şezlong kiralamak denizden çıktıktan sonra burada saatlerce vakit geçirmek bizim için en güzel kısmı oldu. (Şezlong-şemsiye fiyatı 20 TL)

Koy çok büyük değil o yüzden de aşırı kalabalıktı ama her şeye rağmen denizi ve çimleri bizi cezbetti.

MİMOZA KOYU

Bodrum plajının yan tarafında bulunan denizi daha sığ, dalgasız ve taşlı bir plaja sahiptir. Karaburun’da ki diğer koylar gibi burası da berrak ve temizdi. Ayrıca plajın üst tarafında bulunan kafeterya ve restoranlarda da denizden çıktıktan sonra keyif yapabilirsiniz.

Ama aslında bizi bu plaja aşık eden şey ne plajı ne de deniziydi. Asıl şey tepeden aşağıya inerken gördüğümüz manzaraydı.

AYI BALIĞI KOYU

Karaburun’dan dönerken Mordoğan’a uğrayıp Ayı balığı koyuna gittik. Bu koy deniz aslanlarının üreme noktası olduğu için koruma altına alınmış küçük ama bir o kadar da güzel bir koy. Alt tarafı ücretsiz üst tarafında çimlere yayılıp keyif yapabileceğiniz bir işletme mevcut.